Ionel Scriosteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a anunțat sâmbătă, 18 martie, că au început lucrările la cea mai importantă structură a Drumului Expres Brăila-Galați, mai exact la podul peste Siret.
Oficialul din ministerul a apreciat că stadiul fizic al Drumului Expres Brăila-Galați este de 40%, precizând că dacă vremea va fi favorabilă și antreprenorul va menține ritmul de lucru, se poate lua în considerare „darea în trafic a acestui obiectiv mai devreme de termenul contractual de finalizare din aprilie 2024”.
Lucrarea include o supra-structură de 1,7 km, care include viaducte peste complexul feroviar și digul de protecție, dar mai ales un pod hobanat peste Râul Siret cu o deschidere centrală de 130 de metri și două secundare de câte 80 metri.
„Au fost deja forați, armați și turnați 65/900 piloți și estimăm ca până la sfârșitul lunii iulie a acestui an să se finalizeze această etapă aferentă lucrărilor de artă peste râul Siret, care cuprinde următoarele structuri: viaductul de acces de pe malul drept (896, 42 ml), podul peste râul Siret (307,75 ml), viaductul de acces de pe malul stâng (447,91 ml), pasaj peste complexul de cale ferată (139,14 ml)”, a precizat secretarul de stat.
De asemenea, în șantierul Drumului Expres Brăila-Galați se execută lucrări de terasamente la sensul giratoriu de la km 1+524; se execută lucrări de așternere a stratului de formă, stratului inferior de fundație, dar și a stratului superior de fundație aferent sistemului rutier al girației de la km 1+524; pe artea dreaptă a drumului între km 4+200 și km 5+100 se execută lucrări de așternere a stratului superior de fundație și se execută lucrări de relocare a rețelelor de utilități publice.
Cum va arată Drumul Expres Brăila-Galați
Potrivi secretarului de stat Scriosteanu, drumul Expres Brăila-Galați va avea o lungime de 10,767 km. Acesta va avea două benzi de circulație, pe fiecare sens, 3 poduri, 2 viaducte și un pasaj. Va porni din drumul de legătură brăilean al podului peste Dunăre și se va încheia în zona Movileni.