Luni, 12 iunie, au început testele de încărcare a podului peste Dunăre, fiind primul test de acest gen realizat până în prezent în istoria României. Anunțul a fost făcut de Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
„La Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila/Galați – Tulcea au început, astăzi, testele de încercare a suprastructurii podului, care reprezintă o metodă de verificare practică, în care se urmărește determinarea comportamentului real al structurii prin încercare”, a transmis oficialul din Ministerul Transporturilor.
Încercarea pasajului se va desfășura în două etape: încercare statică și încercare dinamică, potrivit lui Irinel Ionel Scrioșteanu.
Citește și: Euroins a intrat în faliment. Până când sunt valabile polițele RCA
Încercarea statică se „realizează în decursul a 3 zile, începând de astăzi, prin intermediul unui convoi de 60 vehicule de mare tonaj, a câte 40 tone fiecare. Poziționarea camioanelor s-a făcut la 32 metri distanță între ele, amplasate pe toată lungimea podului pe calea nord, întrucât se realizează concomitent și proba de torsiune. În următoarele 2 zile, se vor realiza alte 5 încercări statice cu câte 19 camioane încărcate cu 40 tone fiecare”.
„Această etapă este monitorizată prin 2 sisteme: unul de topografie, format din 4 echipe cu 4 stații GPS de înaltă precizie și un sistem de 50 senzori de monitorizare instalați pe pod, care vor rămâne permanent”, susține secretarul de stat.
În timp ce încercarea dinamică se va realiza joi, 15 iunie, prin intermediul a 2 camioane pe pod, care vor rula cu o viteză constantă de maximum 80 km/h, trecând peste obstacole preamplasate.