Ministerul Afacerilor Interne avertizează asupra unei campanii de influențare a procesului electoral al turului al doilea al alegerilor prezidențiale. Este vorba despre o rețea de pagini de tip Dopplengager, unde sunt impersonale pagini oficiale de internet ale unor instituții publice, televiziuni și agenții de presă și făcute acțiune „de dezinformare fiind realizate într-o manieră nedisiminată, ieșind practic de sub pragul de detecție sub care s-a situat anterior”.

Campanie de influențare a procesului electoral înainte de alegeri. MAI a postat și un mesaj alături de o fotografie pe care scrie mesajul „Reclame malițioase promovate prin intermediul unor campanii de native-ads cu legături cu Federația Rusă”.
„În continuarea avertizărilor anterioare privind campania de influențare a procesului electoral prin intermediul rețelei de pagini de tip Doppleganger care impersonează paginile oficiale de internet ale unor instituții publice, televiziuni și agenții de presă, prin preluarea întocmai a elementelor de identitate vizuală, precizăm că aceasta a fost reluată, de data aceasta acțiunile de dezinformare fiind realizate într-o manieră nedisimulată, ieșind practic de sub pragul de detecție sub care s-au situat anterior”, se arată în comunicatul de presă al MAI.
Potrivit MAI, mesajele sunt construite încât să genereze reacții emoționale rapide, fiind prezentate sub forma unor dezvăluiri explozive și însoțite de imagini sugestive, unele realizate prin intermediul Inteligenței Artificiale.
Campanie de influențare a procesului electoral înainte de alegeri. MAI arată că „direcționarea utilizatorilor către paginile false este realizată prin intermediul reclamelor malițioase de pe o serie de site-uri de tip clickbait, ale căror link-uri sunt postate în secțiunea de comentarii de către administratorii celor peste 2.000 de pagini de Facebook”.