Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunță că lucrările la Drumul Expres Brăila-Galați sunt în grafic și urmează să fie finalizate în luna aprilie a anului 2024, în ciuda faptului că în luna septembrie dronele arătau că nu sunt utilaje pe șantier.
CNAIR arată că, potrivit contractului, data de finalizare a lucrărilor este 28 aprilie 2024 și susține că recepția la terminarea lucrărilor va fi efectuată în grafic.
„Estimăm că recepția la terminarea lucrărilor va fi efectuată cel târziu la sfârșitul lunii aprilie 2024, mai ales, ținând cont de faptul că în prezent stadiul fizic al lucrărilor este de peste 30%. Menționăm că data de finalizare conform contract este 28 aprilie 2024”, precizează CNAIR într-un răspuns pentru Obiectiv Vocea Brăilei.
Lucrările la Drumul Expres Brăila-Galați a început bine, cu utilaje care lucrau pe timp de noapte și zi. Însă, în luna septembrie o dronă a demonstrat faptul că pe șantier nu exista niciun utilaj. Diferența de la începutul lucrărilor și din prezent fiind una considerabilă, observându-se că ritmul de lucru a încetinit considerabil.
Citește și: Lucrările la Centura Tecuciului se apropie de finalizare
Drumul Expres Brăila-Galați reprezintă varianta alternativă viabilă pentru traficul greu de pe DN22B și va asigura o conexiune corespunzătoare între cele două orașe, dar și cu podul suspendat de peste Dunăre.
Drumul va avea o lungime de 10,7 kilometri, cu două benzi de circulație pe fiecare sens, trei poduri, două viaducte și un pasaj.
Asociația Pro Infrastructură: Este dificil ca obiectivul să fie gata
„Cu toată mobilizarea excelentă a celor de la UMB, deja este extrem de dificil ca obiectivul să fie gata în decembrie 2023. De ce? Pentru că statul… stă. Ministerul trebuie să facă exproprieri suplimentare aferente mutării rețelelor electrice care tronează în mijlocul drumului, iar procedurile de mediu (pădurile din zona Siretului) sunt departe de a fi rezolvate. Este simplu: puneți minim 18 luni de execuție din momentul în care autoritățile finalizează birocrația și eliberează terenul constructorului în sectorul neautorizat (roșu pe harta noastră) dinspre Galați, acolo unde trebuie făcută o structură-mamut mai lungă de 1,6 km care include viaducte peste complexul feroviar și digul de protecție, dar mai ales un pod hobanat peste Râul Siret cu o deschidere centrală de 130 de metri și două secundare de câte 80 m”, susțin reprezentanții Pro Infrastructură.