Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, a anunțat în mod oficial că obiectivul nu va putea fi finalizat în luna decembrie a acestui an.
„Stadiul șantierului, mobilizarea de oameni, utilaje și resurse din șantier nu confirmă susținerile repetate ale asocierii de antreprenori cu privire la finalizarea lucrărilor în luna decembrie atât a podului, cât și a primei etape a drumurilor de legătură”, a scris Scrioșteanu, pe pagina sa de Facebook.
Potrivit secretarului de stat, constructorul nu renunță la posibilitatea de a se pune circulație podul și prima etapă a drumurilor de legătură în luna decembrie.
„Antreprenorul principal a promis că ne va comunica un grafic de lucru detaliat pe zile, până la sfârșitul anului, care să cuprindă necesarul și mobilizarea de resurse (umane, materiale și logistice), astfel încât să demonstreze tehnic posibilitatea de a se pune în circulație podul și prima etapă a drumurilor de legătură, în luna decembrie”, susține Ionel Scrioșteanu.
Mai mult decât atât, acesta va solicita CNAIR să trimită zilnic responsabili de acest proiect în șantier „pentru a avea o monitorizare permanentă a resurselor asumate și mobilizate în teren, iar săptămânal să ne comunice (Ministerului Transporturilor și Infrastructurii) situația din șantier”.
Citește și: Scandal în Parlament. George Simion și Gabriel Zetea, la un pas de bătaie
Podul peste Dunăre face legătura între judeţele Brăila şi Tulcea. Potrivit datelor CNAIR, podul va avea, la final, doi kilometri lungime şi o înălţime de aproape 200 de metri. Valoarea totală a proiectului este estimată la 2,65 miliarde de lei, iar aproximativ 75% din această sumă vine de la Uniunea Europeană. Proiectul înseamnă, pe lângă pod, şi o adevărată reţea de şosele şi drumuri de acces de peste 20 de kilometri.
Podul va fi cea mai înaltă construcție din România și cea mai scumpă lucrare de infrastructură realizată în ultimii 30 de ani.