Scandalul canalului Bâstroe. Ministrul Transporturilor a anunțat că trei nave ale Administrației Fluviale a Dunării de Jos (AFDJ Galați) așteaptă acceptul autorităților ucrainene pentru a face măsurători pe Canalul Bâstroe.
Sorin Grindeanu a precizat că cele trei nave sunt dotate cu echipamente speciale pentru măsurarea canalelor navigabile: „Noi suntem pregătiţi! Trei nave ale AFDJ Galaţi- dotate cu echipamente pentru măsurarea adâncimii canalelor navigabile – aşteaptă acceptul pentru a face măsurători pe Canalul Bâstroe”, a scris Sorin Grindeanu, joi pe Facebook.
Autoritățile din Ucraina, prin vocea ministrului Infrastructurii, susțin că nu au încălcat niciun acord prin adâncirea canalului Bâstroe, pe care au făcut-o pentru a crește exporturile de alimente din porturile sale fluviale, fiind pregătită să arată României lucrările pe care le-a efectuat. Mai mult decât atât, acesta a afirmat că partea română a fost notificată despre aceste lucrări încă din august 2022. De la izbucnirea războiului, Ucraina a transportat cereale pe canalul Bâstroe deoarece accesul la porturile din Marea Neagră a fost limitat.
Scandalul canalului Bâstroe. Ministrul Transporturilor din România a afirmat, potrivit Gândul, că Ucraina a anunțat o singură lucrare de mici dimensiuni privind adâncirea canalului Bâstroe, în timp ce ministerul din statul vecin a informat că adâncimea canalului a crescut.
Sorin Grindeanu a precizat că „nu se pot face lucrări, nici măcar de întreținere, fără a anunța statul vecin”, menționând că nici acest lucru nu s-a întâmplat.