Lucrările la podul peste Dunăre se apropie de finalizare, iar constructorii sunt optimiști că lucrarea va fi finalizată până la finalul acestui an.
Vești bune! În ciuda faptului că lucrările la cea mai importantă lucrare de infrastructură din România din ultimii 30 de ani sunt aproape finalizate, podul peste Dunărea nu va putea fi folosit până în momentul în care drumurile de legătură nu vor fi gata.
În prezent se lucrează la terasamentele aferente drumurilor de acces atât de pe malul din Tulcea, cât și de pe cel de la Brăila. Investiția presupune amenajarea a 23 de kilometri de drum, dintre care 17 kilometri sunt pe teritoriul județului Tulcea. Podul suspendat peste Dunăre are o lungime de 1,9 kilometri. Drumul principal va avea două benzi pe sens și va lega județele Brăila și Tulcea. În total vor fi realizate mai multe intersecții giratorii, 33 de poduri, podețe, pasaje și o stație de taxare.
Citește și: Cel mai mare parc eolian din România va fi construit la Galați
Potrivit Adevărul, cele 86 de segmente de tablier ridicate, care formează structura suprafeței de rulare a podului, au fost aproape complet sudate între ele. Fiecare segment al tablierului metalic are o greutate medie de 250 de tone.
Vești bune! Constructorul podului și-a asumat în nenumărate rânduri că până la sfârșitul anului va finaliza drumurile de acces, astfel încât să poată fi deschisă circulația pe pod. De asemenea, și ministrul Transportului este optimist în această privință.
Valoarea totală a proiectului este estimată la 2,65 miliarde de lei, iar aproximativ 75% din această sumă vine de la Uniunea Europeană, potrivit Adevărul.